Essote.fi -nettisivujen chat tarjoaa koko Essoten alueen asiakkaille samat palvelut kuin kiireetön Terveysneuvon puhelinpalvelu. Arkisin klo 8–15 chatissa tavoittaa myös oikean Digihoitajan hyvin lyhyellä odotusajalla. Digihoitaja osaa auttaa monessa asiassa.

Jos puhelimessa odottaminen ei innosta, chat antaa aukioloaikana arkisin kahdeksasta kolmeen aina avun yleiseen terveysneuvontaan. Lisää palveluita avautuu, jos keskusteluyhteydessä digihoitajan kanssa etenee tunnistautumiseen asti helposti ja turvallisesti esimerkiksi pankkitunnuksilla.

Vaikka Essoten Digilääkäri-kokeilu päättyi toistaiseksi toukokuun loppuun, tarjoaa chat ketterän sähköisen asiointikanavan terveys- ja sosiaalipalveluihin. Chatin kautta myös lääkärin ajanvaraus on mahdollista.

Essoten chat auttaa

  • Hoidontarpeen arvioinnissa ja hoitoon ohjaamisessa
  • Laboratoriotuloksissa ja tutkimuspyynnöissä
  • Ajanvarauksissa
  • Yleisessä terveysneuvonnassa

Chatin löydät aina essote.fi -etusivulta. Jos chat-ikkuna ei avaudu automaattisesti, sen voi avata oikean alanurkan Essi-kuvakkeesta.