Noin tuhat Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän (Essote) laskua on lähetetty asiakkaille kahteen kertaan. Suurin osa näistä on suun terveydenhuollon laskuja.

Virheen taustalla on tietotekninen ongelma laskutuksen Essotelle toimittavassa palvelussa. Palvelusta oli tullut virheilmoitus, että välillä 20. – 22.2.2017 päivätyt laskut eivät olleet lähteneet asiakkaille. Tämän takia laskuja lähetettiin varmuuden vuoksi myös suoraan Essotesta.

Osa laskuista oli kuitenkin lähtenyt normaaliin tapaan virheilmoituksesta huolimatta, joten osa asiakkaista sai laskun kahdesti.

– Pahoittelemme virhettä. Laskut ovat täysin samanlaisia, joten toisen voi hävittää, kehottaa talousjohtaja Vesa Vestala.
Lisätietoja

Vesa Vestala
Talousjohtaja, Essote
vesa.vestala [at] essote.fi
044 351 2540