Hätätilanteessa ota aina yhteyttä 112 – hätänumeroon.

Kiireellisessä hoidon tarpeen arviointitilanteessa ota yhteys alla olevan linkin kautta valtakunnalliseen 116 117 – tekstipalveluun, jossa tehdään hoidon tarpeen arviointi.

Päivystysavun tekstipalvelu

Päivystysavun maksuton tekstipalvelu on tarkoitettu vain henkilöille, jotka eivät kuule tai pysty tuottamaan puhetta. Palvelun käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista, koska palvelussa käsitellään henkilökohtaisia terveystietoja. Voit tunnistautua palveluun verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Keskustelut tallennetaan. HUS Uudenmaan Päivystysapu 116 117 tuottaa Tekstipalvelun koko Suomeen.

Kiireetön yhteydenotto pyyntö Essoten palveluihin

    1. Ota yhteyttä chat -palvelun kautta arkisin ma- pe klo 8 – 15 välillä, saat heti yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen
      • Chat–palvelussa voi kysyä neuvoa ja ohjausta anonyymisti.  Tai jos on tarve hoidon tarpeen arviointiin, käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista koska silloin käsitellään henkilökohtaisia terveystietoja. Voit tunnistautua palveluun verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Keskustelut tallennetaan. Chat – palvelu palvelee koko Essoten aluetta. Tietyissä vaivoissa voit olla myös suoraan Digilääkäriin yhteydessä.
    2. perusterveydenhuollon palveluihin Muista mainita yhteydenottopyynnössä, että haluat yhteydenoton tekstiviestillä
    3. erikoissairaanhoidon palveluihin Muista mainita yhteydenottopyynnössä, että haluat yhteydenoton tekstiviestillä