Sähköinen asiointi - Oma Hyvis kirjautuminen



Uusi asiakas: Kirjaudu sähköisen asiointipalvelun käyttäjäksi
Nopeutat asiointipalvelun käyttöönottoa, kun kirjaudut asiointipalvelun käyttäjäksi jo ennakkoon ja hyväksyt sähköisen asioinnin sopimuksen jo etukäteen.

Käytössäsi olevat sähköiset asiointipalvelut

Pyydä hoito-ohjeita tai rokotereseptiä

Epäily seksitaudista
Jos epäilet itselläsi seksitautia, täytä lomake. Lomake ohjautuu terveydenhuollon ammattilaiselle, joka tekee oireiden perusteella arvion laboratoriolähetteestä ja saat toimintaohjeet.

Epäily aikuisen virtsatietulehduksesta
Jos epäilet sairastavasi virtsatietulehdusta, täytä lomake. Lomake ohjautuu terveydenhuollon ammattilaiselle, joka tekee oireiden perusteella arvioinnin ja saat toimintaohjeet. Parhaimmassa tapauksessa saatat saada eReseptin ilman vastaanotolle käyntiä. Palvelu on käytössä Essoten alueella, lukuun ottamatta Mäntyharjua, Pertunmaata ja Pieksämäkeä.

Pneumokokkirokoteresepti
Täyttämällä lomakkeen voi tilata pneumokokkirokotteesta eReseptin ilman lääkärin vastaanottokäyntiä tai soittoa.

Ilmoita huolesta

Huoli vanhuksesta
Jos ikäihmisen pärjäämisestä herää huoli.

Kerro huolesi meille
Jos tunnet tarvitsevasi tukea lapsen kasvatuksessa tai hoidossa tai perheen vanhemmilla on parisuhdeongelmia.

Lähisuhdeväkivalta
Voit kertoa ammattilaisille, jos olet kohdannut (henkistä tai fyysistä) väkivaltaa läheistesi tekemänä tai elät tilanteessa, jossa väkivalta on läsnä.

Lähetä esitietoja

Leikkauksen esitieto (operatiivinen esitieto)

Äitiyshuollon esitiedot.
Käytössä alueen neuvoloissa ja äitiysvastaanotolla

Synnytystoiveet
Lasta odottava äiti voi tuoda esille omia ja perheen toiveita.

Verenpaineen seuranta

PEF-seuranta

Verensokerin seuranta

Esitietolomakkeet (leikkauksen esitieto, reumasairauksien esitieto, psykiatrian esitieto, kipu ja fysiatria, synnytyspelko, lantionpohjaongelmat, murtumariski, työttömien terveystarkastus, Audit)

Jos olet saanut lomakkeen täyttöpyynnön ammattilaiselta, pääset täyttämään sen kirjautumalla Sähköiseen asiointiin.

Lähetä yhteydenotto

Yhteydenotto apuvälineyksikköön kiireettömien apuvälineasioiden hoitamiseen.

Yhteydenotto fysio- ja toimintaterapiaan

Yhteydenotto keskussairaalaan

Yhteydenotto lastenvalvojat

Tee hakemuksia ja tilauksia

Ateriapalveluhakemus
Kotihoidon ateriapalvelua myönnetään pääasiassa säännöllisen kotihoidon asiakkaille tukipalveluna hakemuksen perusteella.

Digitaalisten röntgenkuvien tilaus
Voit pyytää kuvakopioita Mikkelin keskussairaalan, Pieksämäen sairaalan sekä Pankalammen röntgenosaston ottamista kuvista.

Hyvinvointiaseman vaihto

Lapsiperheiden kotipalvelun hakulomake

Muistutus.
Hoitoon tai kohteluun tyytymätön asiakas tai omainen voi tehdä muistutuksen sen yksikön vastaavalle johtajalle, jossa potilas/asiakas on asioinut.

Potilasasiakirjojen tilaus.
Voit pyytää kopioita omista potilasasiakirjoista.

Potilasrekisterin lokitiedot.
Omia asiakas- tai potilastietoja koskeva tarkastamispyyntö.

Tukiperheen palautelomake  tukiperhekäynneistä
Lapsen tukiperhekäynnin palautelomake tukiperhetyöntekijöille

Lapsen tulo ja lähtöilmoitus tukiperhekäynneistä
Lapsen tukiperhekäynnin tulo-ja lähtöilmoitus tukiperhetyöntekijöille

Toimeentulotukihakemus
Vuokravakuus ja sähkövakuus ovat perustoimeentulotukeen kuuluvia menoja.

Täydentävän tai ehkäisevän toimeentulotuen hakemus

 

Puolesta-asiointi

Essoten sähköisessä asiointipalvelussa voit asioida toisen henkilön puolesta. Puolesta-asiointi kehittyy vaiheittain. Tällä hetkellä voit asioida Essoten ajanvarauspalvelussa alle 10-vuotiaan alaikäisen puolesta ja täysi-ikäisen puolesta, mikäli hän on antanut sähköisen valtuuden terveydenhuollon asioiden hoitoon.

Jatkossa puolesta-asiointi on mahdollista myös muissa Essoten sähköisissä palveluissa.

Lue lisää puolesta-asioinnista:


Erityisryhmien asiointi Ensineuvoon  

Palvelu on tarkoitettu mikkeliläisille viittomakielisille ja kuulovammaisille henkilöille. Palvelussa voit saada terveysneuvoja ja varata ajan lääkärille, sairaanhoitajalle tai laboratorioon. Palvelussa voit myös vaihtaa tai perua ajanvarauksen. Viesteihin vastaavat Etelä-Savon Ensineuvon hoitajat. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.

Kirjautumisen jälkeen valitset Viestit- palvelun, täytät lomakkeen ja painat Lähetä – painiketta. Saat ajanvarausviesteihisi vastauksen arkisin klo 7–21, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 7–15. Jos haluat varata ajan lääkärille tai sairaanhoitajalle, saat vastauksen puolen tunnin (30 min.) kuluessa. Muihin viesteihin vastataan kahden (2) vuorokauden kuluessa. Voit lähettää viestejä ympäri vuorokauden.

Viestin saapuneesta vastauksesta saat sähköpostiisi, jos niin haluat. Vastauksen käyt lukemassa kirjautumalla palveluun. Mikäli et saa vastausta viestiisi sovitun ajan kuluessa, käytä muita yhteydenottokanavia. Kiireellisissä asioissa (esim. rintakipu, runsaasti vuotava haava) kannattaa ottaa ensisijaisesti yhteyttä hätäkeskukseen puh. 112 tai tekstiviesti 040 – 733 4112.


Omahoitopalvelu Marevan -hoitoa käyttäville asiakkaille

Voit tarkistaa INR -tuloksesi sekä hoitoon liittyvän lääkeannostuksesi Omahyviksessä olevassa Omahoito palvelussa. INR-tulos ja -annostus löytyvät Omahoito -välilehdeltä kohdasta Marevan-hoito. Voit varata samalla kertaa ajan seuraavaa INR-kontrollia varten.